Content marketing Marketing

Copywriter – jak wybrać najlepszego?

Copywriter - jak wybrać najlepszego?

O tym, że content marketing ma niezwykłą moc i jest niebywale skuteczny, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Szczególnie tych, którzy w marketingu internetowym działają nie od dzisiaj. Wartościowe treści, które często pisze copywriter przyciągają odbiorców jak magnes. Mogą również wpływać na wiele innych aspektów. Muszą być jednak napisane kreatywnie i zgodnie z zasadni SEO. Jaki jest najlepszy sposób na ich tworzenie? Kto to jest copywriter, jak wybrać najlepszego i sprawdzić jego kompetencje? Na te pytania odpowiadamy w dzisiejszym artykule! Przeczytaj koniecznie!

Kim jest i czym dokładnie zajmuje się copywriter?

jak wybrać copywritera

 

Najprościej mówiąc, to osoba tworząca teksty, wykorzystywane w celach marketingowych – głównie w pozycjonowaniu stron internetowych. Mogą to być między innymi artykuły, opisy produktów, hasła reklamowe, scenariusze, ogłoszenia czy wiele innych. Copywriter może zajmować się również przygotowaniem zapleczowych tekstów SEO czy przygotowywaniem materiałów prasowych lub komunikatów PR-owych. Tak naprawdę nie istnieją praktycznie żadne ograniczenia.

Tylko nasze potrzeby i kreatywność. Osoba w tym zawodzie może pracować jako freelancer, aczkolwiek najczęściej zatrudniana jest w agencjach reklamowych lub PR-owych. Nie ma także szczegółowych wytycznych odnośnie do wykształcenia w tej profesji. Liczy się przede wszystkim lekkie pióro, praktyka i doświadczenie. Przydatne mogą być jednak studia z zakresu nauk humanistycznych na przykład filologia lub dziennikarstwo.

Jakie cechy powinien mieć dobry copywriter?

Jak już zostało wspomniane powyżej, liczy się tutaj lekkie pióro i kreatywność. Ważna jest doskonała znajomość zasad ortograficznych i interpunkcyjnych. To wszystko wpływa na jakość tworzonych komunikatów i stopień ich zrozumienia. Przydatna jest również ogólna wiedza z zakresu różnych dziedzin i umiejętność szybkiego wynajdywania informacji i poruszania się w źródłach. Wszystko dlatego, że copywriterzy piszą tekst na przeróżne tematy. Oczywiście, mogą się specjalizować w konkretnych kategoriach, jednak najczęściej działają na szeroką skalę.

Copywriter – w jaki sposób znaleźć odpowiednią osobę na to stanowisko?

skuteczny copywriter

Wybór copywritera nie jest prostym zadaniem. Zresztą jak w przypadku każdego pracownika. Trzeba poświęcić sporo czasu i energii, by jak najlepiej skontrolować umiejętności i kompetencje kandydatów. Oto kilka rzeczy, na które szczególnie warto zwrócić uwagę:

  • Portfolio – Przejrzenie przykładowych realizacji osoby, którą zamierzasz zatrudnić to pierwszy krok, jaki powinieneś zrobić. Warto zwrócić uwagę, czy znajdują się tam teksty o tematyce zbliżonej do ‘twojego zlecenia. Jeśli dana osoba nie jest w stanie pokazać żadnej swojej pracy – powinno dać Ci to do myślenia!
  • Referencje – Jak w przypadku każdej innej pracy, istnieje możliwość zapytania o referencje poprzednich pracodawców. Dzięki temu zyskasz informację nie tylko o jakości tekstów, ale również o sposobie współpracy, czy umiejętności pracy w zespole.
  • Sposób kontaktu – Jest to bardzo ważny element. Jeśli copywriter w wiadomościach do Ciebie popełnia notorycznie błędy, nie stosuje zasad gramatycznych, to nie wróży najlepiej. Być może się śpieszy… Jednak może to świadczyć o jego niestaranności i niechlujności. Dodatkowo skontroluj czas odpowiadania na e-maile. W przypadku bardzo długiego czasu oczekiwania możesz spodziewać się, że będzie tak również w przypadku wykonywania zleceń.
  • Cena – Oczywiście, każdemu przedsiębiorcy zależy na ograniczeniu zbędnych wydatków. Pamiętaj tylko, że bardzo niska cena, mimo tego, że kusząca, może świadczyć o kiepskiej jakości treści. Dobry copywriter nie musi obawiać się rozsądnej wyceny swojej pracy.

Gdzie szukać kompetentnego copywritera?

copywriter

Najlepszym i najszybszym sposobem znalezienia odpowiedniej osoby jest przejrzenie ogłoszeń umieszczonych w Internecie. Nie oznacza to oczywiście wybrania pierwszej lepszej osoby. Dokładny research to podstawa. Istnieje wiele portali, które zrzeszają copywriterów i osoby oferujące usługi z zakresu tworzenia treści. Warto na spokojnie przejrzeć wszystkie oferty i odezwać się do wybranych osób. W wiadomościach można dopytać o dodatkowe informacje i wycenę dzieła.

Ostatnio coraz bardziej popularne robią się również ogłoszenia zamieszczane na grupach w portalu Facebook. Można je zamieścić w specjalnych grupach zrzeszających copywriterów i freelancerów. W przypadku zlecenia bardzo dużej ilości tekstów można rozważyć rozpoczęcie współpracy z agencją copywriterską. Tego typu firmy zwykle mają wyższe ceny. Jednak mają w swoich szeregach sprawdzonych pracowników i oferują dodatkowe usługi takie jak na przykład tworzenie infografik.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top