Marketing Social media

Czym jest influencer marketing?

Czym jest influencer marketing?

Influencer. Ze słowem tym spotykamy się w wirtualnej przestrzeni coraz częściej, jednak wiele osób wciąż nie do końca wie czym dokładnie się on zajmuje. Influencer marketing to stosunkowo nowe zjawisko i wciąż budzące wiele skrajnych odczuć, jednak faktem jest, że coraz więcej marek decyduje się promować w ten sposób swoje produkty. Warto więc przyjrzeć się bliżej temu obszarowi.

Kim jest influencer?

Aby zrozumieć czym jest influencer marketing, należy w pierwszej kolejności pochylić się nad osobą samego influencera. Jak dotąd nie została jednak opracowana jednoznaczna definicja tego terminu ani na gruncie potocznym, ani w piśmiennictwie naukowym. Pojęcie influencer jest ściśle powiązane z funkcjonowaniem mediów społecznościowych. Influencerem można bowiem określić kogoś, kto wzbudza uznanie wśród użytkowników portali społecznościowych, a jednocześnie jest to osoba osiągająca w nich tak duży zasięg, iż jest w stanie wpływać na innych ludzi, utrzymując z nimi jednocześnie trwałe relacje.

Kto to jest influencer

Influencera można również zdefiniować jako twórcę działającego w internetowej przestrzeni, który może poszczycić się dużą sławą oraz szerokim gronem odbiorców. Charakterystyczne jest w ich przypadku to, że bardzo często są angażowani w kampanie marketingowe. Powodowane jest to tym, iż są w stanie skutecznie wpływać na opinie i zachowania użytkowników sieci. Z osobą influencera nierozerwalnie powiązany jest influencer marketing.

Influencer marketing – co to takiego i jak wygląda w praktyce

Choć influencer marketing staje się jedną z najpopularniejszych form marketingu internetowego, to wciąż jego znaczenie nie zawsze jest poprawnie odbierane. Opiera się on na zaufaniu, jakim odbiorcy obdarzają twórców, których darzą największą sympatią. Każda marka, która zdecydowała się zastosować influencer marketing musi znaleźć odpowiednią osobę do prowadzenia tego typu działań. W praktyce wybór influencera do współpracy okazuje się dla wielu firm potężnym wyzwaniem. Wspólne działania powinny się opierać zarówno na wzajemnym zaufaniu, jak i na tworzeniu treści znajdujących poparcie wśród osób stanowiących autorytet dla przedstawicieli grupy docelowej. Zadaniem influencera jest odpowiednie wypromowanego danego produktu bądź usługi w przygotowanym przez siebie materiale.

Na czym polega influencer marketing

Treści te mogą przyjmować formę na przykład postów, InstaStories lub materiałów filmowych zamieszczanych na platformie YouTube. Influencer marketing polega bowiem na zachęcaniu odbiorców do zapoznania się z ofertą marki, z którą dany influencer współpracuje. W ten sposób buduje do niej zaufanie w gronie skupionej wokół niego społeczności. Metoda ta okazuje się skuteczna w dużej mierze z uwagi na to, że odbiorcy nie mają czynienia z tradycyjnym przekazem reklamowym, a z rekomendacją, którą często postrzegają jako polecenie produktu przez znajomego. W ten sposób influencer marketing urasta do rangi jednego z najbardziej wiarygodnych przekazów reklamowych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top