Influencer marketing Social media

Ile zarabia influencer?

Ile zarabia influencer

Kim jest influencer? Ile zarabia influencer? Te pytania wciąż bardzo często się pojawiają. Firmy, które prowadzą swoje działania w sieci wykorzystują do tego celu wiele narzędzi promocyjnych. Jednym z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy firm z influencerami, czyli osobami wpływowymi w sieci. Działania te dają firmie bardzo dużo korzyści, ponieważ popularność influencerów rośnie. By jednak influencer marketing przynosił korzyści musi on zostać odpowiednio przeprowadzony. Czym jest influencer marketing i ile zarabia influencer?

Kim jest influencer?

Influencerem jest osobą, która prowadzi swoją działalność w sieci i dzięki tej działalności zyskuje zaufane grono odbiorców, które czasem jest mniejsze, a czasem większe. Działalność ta może opierać się na szerokiej wiedzy z danej dziedziny, ale też na tematyce, która po prostu w danym okresie jest przez odbiorców pożądana. Influencerzy działają na różnych platforma i właśnie dlatego wyróżnia się: YouTuberów, Instagramerów, Blogerów, Podcasterów, ale też Gamerów i TikTokerów. Wszyscy oni budują swoje relacje z obserwatorami, dzięki czemu zwiększają swoją wiarygodność i zyskują ich zaufanie.

Słowo influencer wywodzi się od angielskiego słowa „influence”, które oznacza wpływać. I zostali oni tak nazwani nie bez powodu. Influencerzy mocno wpływają na swoich obserwujących. Niektórzy uznają swoich twórców za autorytety i czasem nawet próbują ich naśladować, dlatego też na influencerach spoczywa duża odpowiedzialność za obserwatorów, zazwyczaj są to młode osoby, które nie mają jeszcze wyrobionego własnego zdania. Wszystko to wykorzystuje właśnie influencer marketing.

Na czym polega influencer marketing

Na czym polega influencer marketing?

Influencer marketing polega na promowaniu marki, jej produktów bądź usług przy współpracy z influencerem. Można powiedzieć ze twórca jest wtedy pośrednikiem pomiędzy marką, a jej potencjalnym klientem. Korzystanie ze współpracy z osobami wpływowymi okazuje się być dla przedsiębiorstw bardzo korzystne, ponieważ dzięki temu mogą one zwiększać swoją wiarygodność i autentyczność, a także w ciekawym sposób docierają do swoich odbiorców.

Jak wiadomo w Internecie reklam nie brakuje i klienci są już nimi mocno zmęczeni. Influencer marketing to nowy ciekawy sposób na dotarcie z przekazem, który jest nienachalny, a wręcz przeciwnie, ciekawy i interesujący dla widza. Oczywiście to też zależy poniekąd od twórcy i od tego w jaki sposób on ten produkt pokaże. Wybór influencera do współpracy, jest więc bardzo ważnym elementem, który wpływa na powodzenie całej kampanii. Natomiast ile zarabia influencer?

Ile zarabia influencer?

Jak działa influencer marketing

Na pytanie Ile zarabia influencer nie da się odpowiedzieć jakąś jedną określoną kwotą, ponieważ wpływa na to kilka czynników. Czynniki te znajdują się poniżej:

  • Zasięgi influencera – pierwszym czynnikiem, który wpływa na to Ile zarabia influencer, są jego zasięgi. Jeśli firma decyduje się na współpracę z influencerem bardzo popularnym i z dużymi zasięgami musi liczyć się także z dużymi kosztami, tutaj raczej współpracę barterowe nie wchodzą w grę.
  • Ilość działań – oczywiście kolejnym czynnikiem mającym duży wpływ na zarobki twórcy, jest to, ile działań w ramach współpracy z firmą ma on wykonać. Im będzie tych działań więcej i im będą one bardziej rozbudowane i czasochłonne tym większy będzie koszt takiej współpracy.
  • Kanał, na którym działa twórca – kolejny czynnik to sposób w jaki twórca dociera do swoich odbiorców. Zwykle youtuberzy będą zarabiać więcej niż instagramerzy, ponieważ zwykle nagranie filmu z recenzją danego produktu wymaga większego zaangażowania niż zrobienie zdjęcia i wstawienie go na Instagram.

To Ile zarabia influencer zależy właśnie od tych czynników, które mocno różnicują ich zarobki. Średni deklarowany przedział zarobków za jednorazową współpracę z daną marką, będzie to w granicach od 1 475 zł do prawie 30 000 złotych. Jak widać są to bardzo różniące się od siebie kwoty. Można więc powiedzieć, że im bardziej influencerer jest popularny, a jego działania cieszą się dużą i pozytywną reakcją publiczności, wówczas jego zarobki zwykle będą wyższe niż twórcy, który dopiero zaczyna swoje działania w sieci.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top