Marketing Pozycjonowanie SEM i SEO

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to jedna z podstawowych form marketingu internetowego. Decydują się na nią zarówno wielkie marki, jaki i niewielkie lokalne firmy. Nie ma w tym absolutnie nic dziwnego, ponieważ pozycjonowanie strony internetowej jest uznawane za jedną z najskuteczniejszych form promocji w sieci. Jakie korzyści daje prowadzenie tego typu działań? Jak skutecznie pozycjonować stronę firmową? Na te oraz inne pytania udzielamy dzisiaj odpowiedzi! Zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

Pozycjonowanie strony internetowej – co dokładnie kryje się pod tym słowem?

Pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych jest znane również pod angielską nazwą: Search Engine Optimization SEO. Pod tym słowem kryją się wszystkie zabiegi mające na celu poprawę pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania.

Na przykład, jeśli nasza firma działa w branży turystycznej, to po wpisaniu słów kluczowych takich jak wakacje, najlepiej by strona firmowa wyświetliła się na samym szczycie proponowanych witryn. Daje to ogromną przewagę nad konkurencją i zdecydowanie zwiększa widoczność marki w Internecie. Jest to niestety proces niezwykle złożony. Wymaga zachowania ciągłości oraz stałej aktualizacji z powodu zmieniających się algorytmów wyszukiwarek.

skuteczne pozycjonowanie

Jakie korzyści daje pozycjonowanie strony internetowej?

Jeśli chcesz naprawdę odnieść sukces w swojej branży, to musisz na poważnie zainteresować się marketingiem internetowym. Pozycjonowanie strony internetowej jest niezwykle skuteczne z kilku powodów:

  • Poprawia widoczności strony w wynikach wyszukiwania – Zwiększa się jednocześnie ilość zapytań, które generują ruch i konwersję na firmowej stronie www.
  • Zwiększa liczbę użytkowników odwiedzających stronę – Jest to równoznaczne z dotarciem do szerszego grona potencjalnych klientów. Każda osoba to szansa na sprzedaż i podniesienie zysków firmy.
  • Wzrost rozpoznawalności marki – Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania to oczywisty wzrost rozpoznawalności marki. Użytkownicy skupiają swoją uwagę przede wszystkim na tych firmach, które pojawiają się na szczycie listy. Uznają je za bardziej wartościowe i godne zaufania.
  • Stosunkowo szybkie efekty – Najlepsze wyniki pod tym względem daje pozycjonowanie lokalne. Dzieje się tak z uwagi na popularność fraz kluczowych. Warto to uwzględnić w swoich działaniach i korzystać z jeszcze lepszych wyników.
  • Relatywnie niskie koszty prowadzenia działań – Skuteczne pozycjonowanie dają znacznie większe szanse wygenerowania ruchu na stronie niż w przypadku zainwestowania tej samej kwoty w Google Ads. Dodatkowo wyniki będą utrzymywały się po zakończeniu kampanii lub w przypadku przerwy w działaniach. Natomiast w przypadku Google Ads efekty są zero jedynkowe.
  • Długotrwałe efekty – Pozycjonowanie to bardzo skomplikowany i mozolny proces. Jednak jego efekty mogą utrzymywać się przez naprawdę długi czas, co jest bardzo opłacalne w dłuższej perspektywie czasu.

Pozycjonowanie strony internetowej – jak osiągnąć najlepsze efekty?

pozycjonowanie stron www

Niestety na to pytanie nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi. Pozycjonowanie to proces, który wygląda w każdym przypadku trochę inaczej. Powinien być indywidualnie dopasowany do potrzeb konkretnej strony. Warto pamiętać jednak o kilku podstawowych kwestiach:

  • Precyzyjne ustalenie grupy docelowej – To rzecz niezwykle istotna, bo to właśnie pod wymogi i oczekiwania potencjalnych klientów musi zostać przygotowana strona internetowa firmy.
  • Optymalizacja strony internetowej – Jest to tak naprawdę punkt wyjściowy do pozycjonowania i polega na zoptymalizowaniu treści strony, jej kodu oraz grafiki.
  • Publikowanie wartościowych treści – Nie od dzisiaj wiadomo, że Google zwraca uwagę nie tylko na jakość treści, ale również ich niepowtarzalność. Algorytmy są coraz bardziej rozwijane i tylko naprawdę wartościowe teksty mają szansę zaistnieć, dlatego ważny jest odpowiedni copywriter, którzy przygotuje interesujące i dostosowane do algorytmów treści;
  • Wyselekcjonowanie i wykorzystanie słów kluczowych – Bardzo istotne jest nasycenie treści słowami kluczowymi, oczywiście w odpowiednim stopniu, na wszystkich podstronach witryny. Pamiętaj, że jednorazowe użycie danego słowa to trochę za mało. Warto wykorzystać je kilkukrotnie i przy okazji w różnych formach odmiany.

Agencja czy Freelancer – komu zlecić pozycjonowanie strony internetowej?

pozycjonowanie stro internetowych

Wszystko zależy od twoich możliwości – tego jaki budżet posiadasz i ile czasu jesteś w stanie poświęcić na poszukiwanie odpowiedniej osoby lub agencji. W przypadku dużej korporacji koszty oczywiście są wyższe. Jednak bardzo często takie firmy mają dostęp do nowocześniejszych narzędzi, a ich specjaliści mają bardzo duże doświadczenie.

Natomiast freelancerzy częściej oferują korzystniejsze stawki. Dodatkowo zwykle są w stanie poświęcić danemu klientowi więcej czasu i podejść do niego bardziej indywidualnie. Decydując się na współpracę z freelancerem, należy jednak dokładnie sprawdzić jego wiedzę i doświadczenie lub być przygotowanym na ryzyko niepowodzenia.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

One thought on “Pozycjonowanie strony internetowej

  1. Pozycjonowanie jest …specyficzną formą prowadzenia marketingu. Przede wszystkim jest ono nastawione na uzyskanie efektów w dłuższej perspektywie. Nigdy pozycjonowanie nie da efektu z dnia na dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top