Influencer marketing Marketing Social media

Wybór influencera do współpracy

Wybór Influencera Do Współpracy

Myślę, że wielu właścicieli firm zastanawia się nad podjęciem współpracy, z kimś kto mógłby promować jego markę w internecie. Czy wybór influencera jest prosty? Pamiętajmy, że praktycznie wszystkie działania marketingowe polegają na tym, aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców. W ostatnich latach rynek reklamy dynamicznie się rozwija, a firmy prześcigają się w walce o konsumenta. Jednym z najnowszych trendów jest właśnie influencer marketing. Pomaga on zwiększyć sprzedaż, poprawić wizerunek firmy i osiągnąć cele biznesowe. Jednak trzeba ostrożnie wybierać osobę, z którą rozpoczyna się współpracę. Jak to zrobić? Na co zwracać uwagę? Na te pytania znajdziesz odpowiedź w artykule. Zapraszamy do lektury!

Czym dokładnie jest influencer marketing?

influencer marketing

Influencer marketing to jedna z najbardziej popularnych strategii marketingu internetowego ostatniej dekady. Polega na wykorzystaniu wpływów popularnych osób na decyzje zakupowe konsumentów. Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie zdecydowanie chętniej decydują się na zakup danych produktów czy usług, jeśli zostaną mu one przez kogoś polecone.

Potencjalny klient ma więcej zaufania do marki, która została już przez kogoś „przetestowana” i pozytywnie oceniona. Co więcej, zdecydowana większość marketerów, bo ponad 90%, uważa influencer marketing za jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Świadczy o tym również fakt, że w 2015 roku na rynku było 190 agencji zajmujących się tego typu kampaniami. Natomiast w samym 2019 roku powstało ich ponad 320! Pokazuje to, jak wielkie jest zapotrzebowanie na rynku na tego rodzaju usługi i jaka jest efektywność działań marketingowych z udziałem influencerów.

Jakie zalety ma influencer marketing i dlaczego warto z niego korzystać?

jak wybrać influencera

Kampanie influencer marketingu przynoszą wiele korzyści, ale wybór influencera musi być przemyślany, a sam influencer musi posiadać społeczność z naszej grupy docelowej. Nic więc dziwnego, że współpraca z influencerami coraz częściej pojawia się w strategiach marketingowych firm. Na takie działania decydują się nie tylko wielkie marki, ale i te mniejsze, często działające w niszowej branży. Wśród ich głównych zalet można wymienić:

  • Dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców – Jeśli w odpowiedni sposób przebiegnie wybór influencera dla naszej firmy, możemy naprawdę bardzo precyzyjnie określić grupę odbiorców Przykładowo, jeśli marka z kosmetykami chce trafić do kobiet w określonym wieku, to kto trafi do nich lepiej niż twórczyni zajmująca się profesjonalnie makijażem?
  • Wzrost zaufania do marki – Ludzie nie bez powodu obserwują w sieci konkretne osoby. Cenią sobie ich rady, wiedzę i podoba się im ich styl życia. Darzą ich zaufaniem, a co za tym idzie, ufają ich rekomendacjom. I tu tkwi klucz do sukcesu influencer marketingu!
  • Uwiarygodnienie firmy – Najbliższe klientowi są te najbardziej autentyczne marki. Współpraca z twórcami internetowymi pozytywnie wpływa na wizerunek i czyni markę bardziej „ludzką”, bliższą konsumentom.
  • Relatywnie niskie koszty kampanii – Współpraca z influencerami jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna cenowo niż inne formy promocji. Nie tylko dociera się do naprawdę ogromnego grona odbiorców, ale dodatkowo przekaz ten jest skuteczniejszy niż w standardowych formach marketingu.
  • Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania – Bardzo często zdarza się, że podczas współpracy influencerzy odsyłają swoją widownię na przykład do sklepu internetowego marki. Wpływa to bardzo pozytywnie na pozycję w wynikach Google, a to przekłada się na większą widoczność marki w sieci.

Wybór influencera do współpracy

jak wybrać influencera

Bez wątpienia wybór influencera nie jest to najłatwiejsze zadanie. Bardzo często firmy decydują się na nawiązanie współpracy, biorąc pod uwagę tylko i wyłącznie liczbę obserwujących danego twórcy. Nie jest to najrozsądniejsze rozwiązanie. Każde medium społecznościowe jest inne i nie ma jednego doskonałego rozwiązania. Jednak warto brać pod uwagę również takie czynniki jak: zasięg postów, miesięczny przyrost fanów, średni stopień zaangażowania na fanpage’u czy liczba osób, które zapisały i skomentowały publikacje.

Dopiero taka całościowa analiza da pełniejszy obraz sytuacji i pozwoli zdecydować czy dama współpraca jest korzystna dla firmy. Bardzo ważnym elementem jest sprawdzenie jakości followersów! Coraz częściej można spotkać się ze zjawiskiem kupowania obserwujących. Taka współpraca nie tylko nie przyniesie efektów, ale może negatywnie odbić się na wizerunku marki.

Dobrze skontrolować również poglądy wybranej osoby. Czy pasują one do idei i wartości wyznawanych przez firmę? Mimo że może wydawać się to błahą sprawą, to nie warto jej bagatelizować. Użytkownicy naprawdę zwracają uwagę na takie szczegóły.
Jak więc widać, wybór influencera do naszej kampanii nie może być przypadkowy i nie możemy zdawać się tu na szczęście. Wybór influencera jest decyzją strategiczną, od której często zależy powodzenie całej kampanii.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top