Social media

Czy warto prowadzić Facebooka, mając niewielką firmę?

czy warto prowadzić Facebooka

Social media to dziś prężnie działające narzędzia marketingowe, które pozwalają zbudować pozytywny wizerunek marki i utrwalić go takim w świadomości odbiorców. W Polsce blisko 70% Internautów korzysta z portali społecznościowych, a najchętniej wybieranym kanałem jest Facebook. Nawet nieduże przedsiębiorstwa, które zastanawiają się, czy warto prowadzić Facebooka, są w stanie dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Tym samym zapewnić swojej marce widoczność, zwiększyć rozpoznawalność i nawiązać kontakt z przyszłymi klientami. Jeszcze nigdy nie było to tak proste! Dowiedz się, co przemawia za tym, czy warto prowadzić Facebooka.

warto prowadzić Facebooka

Brak konta na Facebooku a konkurencja

Niemal każdy ma dziś konto na Facebooku – prywatne, firmowe, umieszcza na nim posty częściej lub rzadziej, czasem po prostu tam jest, bo bardziej się przydaje mieć konto niż go nie posiadać wcale. Zbyt długie zastanawianie się nad tym, czy warto prowadzić Facebooka, może sprzyjać działaniom konkurencji. To znaczy, nie tylko wyeksponować konkurencyjną firmę i jej produkty, ale może okazać się również, że ktoś zwyczajnie podszyje się pod naszą firmę i założy jej profil.

Wówczas najprościej jest prowadzić tzw. marketing szemrany i poważnie zaszkodzić marce. Nawet jeśli uda nam się zablokować takie konto, to treści, które się na nim znalazły, nie znikną tak po prostu ze świadomości konsumentów. Współcześni odbiorcy są głównie nastawieni na szybką komunikację z marką i równie szybko podejmują decyzje zakupowe. Dlatego też właśnie profil na Facebooku jest jedną z pierwszych rzeczy, które robi marka, zanim jeszcze postawi na własną stronę internetową. Odwlekając w czasie prowadzenie konta na Facebooka, można tylko zaszkodzić marce.

Czy warto prowadzić Facebooka – korzyści

Facebooku to potężna platforma, która stale się rozwija i wprowadza nowe rozwiązania. To już nie tylko miejsce, gdzie można spotkać znajomych z dawnych lat i porozmawiać z nimi. Dziś Facebook skupia w sobie wiele różnych funkcji, a wszystko po to, by nie trzeba było już ich szukać w innych miejscach. Co więcej, nawet na wiele popularnych serwisów można zalogować się właśnie poprzez Facebooka. Firmowy profil na Facebooku to sposób na skuteczne promowanie marki w Internecie. To jednak niejedyna zaleta tego kanału. Facebooku daje także możliwość:

  • wzrostu rozpoznawalności,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • prezentacji produktów i usług globalnej społeczności,
  • budowania zaangażowania, więzi i sprawnej komunikacji z odbiorcami,
  • wzrost sprzedaży.

Promowanie marki na Facebooku to także jedna z tańszych form marketingowych a przy tym niezwykle skutecznych.

Social media to Facebook i nie tylko

Trzecim portalem pod względem popularności wśród polskich użytkowników mediów społecznościowych jest Instagram, który jak wynika z prowadzonych badań, jest lepszym miejscem do budowania zaangażowania fanów. Wynika to nie tylko z nieco innego formatu platformy, ale także krótszych treści i postawienia przede wszystkim na materiały graficzne. Ludzki mózg szybciej przetwarza treści obrazowej lub podane w formie video, co wpływa na szybszą reakcję followersów na post. Czy warto prowadzić Facebooka wraz z Instagramem? Takie połączenie to dobre rozwiązanie, jeżeli zależy nam na szybkim przepływie treści, budowaniu zaangażowania i przywiązania do marki, większej rozpoznawalności oraz dotarcia do szerszego grona klientów.

Czy warto prowadzić Facebooka z kontem firmowym na własną rękę?

Pierwszą i najważniejszą kwestia jest ustalenie planu działania, brak odpowiedniej strategii może bowiem przekreślić szansę na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki. Najczęstsze błędy, na które można się narazić, prowadząc profil w pojedynkę to:

  • brak spójności w publikowanych treściach,
  • niedbała forma, błędy językowe, powtarzające się frazy,
  • przypadkowe grafiki,
  • brak pomysłu na wzbudzenie zainteresowania odbiorców,
  • publikowanie nieoryginalnych treści.

Prowadząc profil samodzielnie, trzeba być także na bieżąco nie tylko z tym, o czym aktualnie się mówi, ale także z nowinkami związanymi z samym działaniem Facebooka, jego poszczególnymi funkcjami itd. Bardzo szybko zmienia się zasady, a z dnia na dzień mogą zostać wprowadzone zakazy. Jeżeli o tym nie wiemy, możemy narazić się na blokadę konta lub, co gorsza wytykanie nam błędów przez innych.

dlaczego warto prowadzić Facebooka

Koszty współpracy z agencją social media

Współpraca z agencją to możliwość wykreowania pożądanego wizerunku firmy i skutecznej promocji marki. Wiąże się jednak z kosztami. To, jak będą wysokie zależy m.in. od tego, czy poza samym prowadzeniem profilu, interesuje nas także płatna reklama na Facebooku. Współpracują z profesjonalistami, zyskujemy jednak pewność, że zbudują nasze konto od podstaw i zrobią wszystko, by pomóc nam w wypromowaniu marki.

Czy warto prowadzić Facebooka — podsumowanie

Prowadząc własną firmę, warto zawczasu rozważyć założenie konta na Facebooku, gdyż zwiększa to szanse na zbudowanie mocnego wizerunku marki i zdobycie oddanych klientów. Jeżeli sami nie założymy konta, może się także okazać, że ktoś nas ubiegnie i zwyczajnie podszyje się pod naszą firmę, co z kolei może pozostawić poważną rysę na jej wizerunku.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top