Content marketing Marketing

Co daje założenie firmowego bloga?

Co daje założenie firmowego bloga?

Wiele osób zapewne, nie jeden raz w życiu, zastanawiało się, czy dobrą opcją reklamową w ich przypadku byłby założenie firmowego bloga. W przeciągu kilku lat od powstania blogi stały się bardzo popularnym sposobem na spędzanie czasu w sieci i poszukiwanie informacji. Aktualnie można spotkać się z blogami dosłownie na każdy temat.

Współczesne witryny tego typu niewiele mają wspólnego ze swoimi prototypami, które pierwotnie miały pełnić funkcję elektronicznych pamiętników. Te dzisiejsze cieszą się ogromną popularnością, ale również ogromnym zaufaniem ze strony użytkowników! Właśnie dlatego doskonale sprawdzają się jako narzędzie marketingowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać firmowego bloga w swojej strategii marketingowej, to zapraszamy do dalszej części artykułu!

Po co w ogóle tworzyć firmowego bloga?

założenie firmowego bloga

Wiele osób może zastanawiać się nad tym, po co właściwie jest im potrzebny blog firmowy. Jakie treści mieliby na nim publikować i jaki ma to sens? Szczególnie że utrzymanie bloga generuje koszty! A więc jak to jest? Zacznijmy od drobnej ilości statystyk. Okazuje się, że firmy, które zdecydowały się na utworzenie firmowego bloga, otrzymują 97 proc. więcej linków do swoich stron. Dodatkowo indeksują w Google o 434% więcej podstron. Jeśli to dla was za mało, to warto mieć świadomość, że aż 36% firm z listy Fortune500 ma swojego firmowego bloga. To zdecydowania skłania do myślenia!

Jakie są główne zalety posiadania firmowego bloga?

prowadzenie firmowego bloga

Przejdźmy do konkretnych korzyści, które daje systematycznie prowadzenie firmowego bloga. Do tych głównych należą:

  • Kreowanie wizerunku eksperta – Publikując wartościowe treści, zaczynasz wyrabiać sobie opinię specjalisty w danej branży. Dodatkowo cenne informacje będą chętnie udostępniane i cytowane, co pozwoli na dotarcie do szerszego grona odbiorców.
  • Budowanie świadomości marki i produktów – Użytkownicy trafiając na firmowego bloga, mają szansę przy okazji zapoznać się z firmą oraz oferowanymi przez nią produktami. To przekłada się bezpośrednio na większą liczbę klientów i wzrost zysków.
  • Poprawa widoczności w wynikach Google – Jak już wspominaliśmy wyżej, prowadzenie firmowego bloga pozytywnie odbija się na pozycji w wynikach wyszukiwania. To oczywiście nie jest bez znaczenia, jeśli chodzi o widoczność marki w Internecie. A im lepsza widoczność, tym większa sprzedaż!
  • Stworzenie więzi z czytelnikami – Pisz o tym, co jest związane z Twoją firmą, ale też o tym, co może przydać się użytkownikom. Dziel się poradami i ciekawostkami z zakresu twojej branży. Przełoży się to na wzrost zaufania do marki.
  • Relatywnie niskie koszta – Prowadzenie bloga to stosunkowo tani sposób reklamy. Utrzymanie witryny nie jest dużym wydatkiem. Natomiast teksty możesz tworzyć samodzielnie lub zlecić to zadanie już zatrudnionym pracownikom. Jeśli zdecydujesz się na zatrudnienie copywritera, to również nie musisz obawiać się zaporowych stawek.

Rodzaje blogów

Wśród podstawowych form blogowania, mamy do wyboru:

  • Klasyczny blog tekstowy – zdecydowanie najpopularniejszy rodzaj bloga. Skoncentrowany przede wszystkim na tekście i jego wartości.
  • Mikroblog – To również jedna z form bloga tekstowego, jednak wpisy są tutaj ograniczone zwykle do kilku zdań. Niekiedy do tej kategorii zaliczany jest Twitter, gdzie istnieje spore ograniczenie w długości publikowanych wpisów.
  • Wideoblog – Jak można wywnioskować z nazwy, polega on na publikowaniu filmów. W tym celu wykorzystuje się przede wszystkim platformę YouTube.
  • Fotoblog – Koncentruje się przede wszystkim na zdjęciach i grafikach. Można porównać go do internetowego albumu ze zdjęciami.
  • Audioblog – Jedna z najrzadszych form. Taki blog składa się głównie (albo tylko i wyłącznie) z plików audio.

O czym należy pamiętać podczas prowadzenia firmowego bloga?

prowadzenie firmowego bloga

Oczywiście prowadzenie firmowego bloga to świetne rozwiązanie, by zwiększyć zainteresowanie swoją firmą, jej usługami i produktami. Jednak należy pamiętać o kilku kluczowych elementach, które przyczynią się do osiągnięcia sukcesu. Bardzo ważna jest systematyka. Tylko blogi prowadzone regularnie są chętnie odwiedzane i przyciągają spore grono odbiorców. Istotnym aspektem jest również jakość treści – to zapewnia efektywność działań marketingowych.

Nie wystarczy opublikować czegokolwiek. Znaczenie mają tylko naprawdę wartościowe i dopracowane publikacje. Pamiętaj też, by wykorzystywać narzędzia takie jak Google Analytics, by kontrolować wydajność swojej witryny. Da ci to wiedzę na temat tego ile osób i w jaki sposób znajduje Twoją stronę oraz jakie treści są najchętniej czytane.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top